Technische gegevens:
Type : 1303
Bouwjaar : 1974
Motor : 1835 CC Paruzzi
Versnellingsbak : 4 gang met speed shifter
Banden : Voor 195/60/15
: Achter 225/60/15
Brandstof : Benzine
Brandstof verbruik : 1:8
Datum aanschaf : 23-08-2004
Mijn eerste kever heb ik gekocht in augustus 2004 hier heb ik een Nissan primera op ingeruild.
De meeste mensen verklaarden mij voor gek dat ik er exact 20 jaar in leeftijd op achteruit ging.
Oorspronkelijk wou ik de kever wel opknappen maar eigenlijk niet een body-off restauratie doen.
Na een grondige inspectie te hebben verricht heb ik mijn plannen toch maar bijgesteld.
De staat van de carrosserie was niet echt geweldig bleek al snel toen ik de binnenbekleding had verwijderd.
Toen kwam de vraag van hoe ga ik dit allemaal aanpakken gezien het feit dat dit mijn enige auto is en we de wintermaanden in gingen was het compleet uit elkaar halen van deze auto geen optie.
Daarom besloot ik een 2de kever aan te schaffen van het zelfde type en hiervan de carrosserie te gaan opknappen.
Dit was een witte kever die na demontage nogal verrot bleek te zijn. Echter ben ik wel begonnen deze op te knappen.
Na een maand kwam ik voor onderdelen weer bij de man waar ik hem gekocht had. Hij had er nog een 1303 carrosserie staan die er een stuk beter aan toe was en ook geen roest in de Felsnaden had.
Deze kon ik voor een schappelijk prijsje overnemen en heb toen de ander kever waar ik mee bezig was op internet gezet en weer verkocht.
Deze oranje carrosserie ben ik dus nu aan het restaureren.
Als ik de carrosserie klaar heb ga ik de spatborden verbreden en laat ik alles zandstralen en in de epoxy zetten of verzinken.
Als uiteindelijk de carrosserie strak gemaakt is en gespoten zal ik hem voor zover mogelijk weer in elkaar zetten.
Hierna ga ik de Blauwe kever demonteren en het chassis reviseren om er uiteindelijk de gerestaureerde body op te monteren.
Dit voor zover de planning .
|